Blog

Nova tàctica

  • 02/03/2017

Si tinguéssim davant el tribunal de la nostra consciència, els jutges de les nostres opinions i els fiscals del nostre aprenentatge, quants de nosaltres no confessaríem i fent un exercici de sinceritat admetríem que moltes de les formacions a les que hem anat al llarg de la nostra experiència docent han resultat: poc útils, desmotivadores, exemptes d’incentius, pèrdues de temps, absents d’expectatives, avorrides... Quantes d’aquestes formacions, xerrades, conferències no han donat respostes a les nostres demandes?

De ben segur que els que ja portem uns anys en aquest món ens atreviríem a dir que unes quantes. Els motius? Poden ser diversos i variats, des de la mala praxis dels formadors, des de les motivacions intrínseques o extrínseques dels participants, l’enfocament de la temàtica etc etc.

Els Edcamps proporcionen una gran solució a aquest “problema d’enfocament de la formació”, amb la tàctica anomenada” VOTA AMB DOS PEUS”. No es tracta de fer uns exercicis de psicomotricitat enmig de la sessió sinó de sortir de la sessió si el tema no respon a les teves expectatives, és a dir, marxar de la sala, canviar de sessió.

Oh, quina gran novetat! Ja no cal aguantar en aquell espai fins que acabi la formació, ja no cal agafar una postura el suficientment còmode a la cadira i amb tota l’agilitat del món dissimular i fer una becaina, ja no fa falta fer veure que tuiteges amb passió mentre que mires els whashApp compulsivament, no necessites per fer passar el temps fer volar la imaginació i imaginar-te que estàs en una platja paradisíaca estirat a la sorra... aquestes i altres tècniques per fer passar el temps fins que les agulles del rellotge xiulin el final del partit, s’han acabat. Perquè si alguna queda clara en els Edcamps és que el nostre temps és valuós.

Però es clar, això  de marxar potser està mal vist, queda com de mal educat, com a educadors que som, pensem que això quedarà lleig . Res d’això, en els Edcamps això està permès, és correcte i va molt en la línia de la seva filosofia, és més, el que es tracta és que t’emportis de l’Edcamp els màxims aprenentatges possibles i que alhora aportis coneixements als altres, per tant, si el tema no t’interessa... com ho podràs fer?

Tot docent, tot mestre, tota persona, ens atreviríem a dir que necessita estar en procés d’aprenentatge permanent en aquesta societat “líquida” en la que ens ha tocat viure. No ens queda una altra que estar en permanent reciclatge.

Res millor que per donar solució a aquest procés visitis Sant Andreu el proper 17 de març. Si més no, sempre estàs a temps de votar amb els dos peus i anar a passejar pels bucòlics carrers del nostre barri.

Fer click sobre les imatges per ampliar

Contacta

Si tens algun dubte sobre el projecte edcamp, estarem encantats de donar-te resposta. Anima’t i participa-hi!