Blog

Preguntes i més preguntes

  • 30/05/2017

Queda una setmana per a la celebració de l’Edcamp Sant Martí. Com bé sabeu, es tracta d’una trobada oberta en la que el programa es construeix el mateix dia a partir dels interessos dels assistents. En aquesta entrada de blog plantegem un seguit de qüestions que puguin servir d’inspiració per als temes que configuraran el mapa de les sessions:

  • · Per què val la pena apostar per la programació i la robòtica educativa?
  • · Com es pot introduir en cada una de les etapes educatives? I de manera transversal?
  • · Si ja en fem al nostre centre, com consolidem o avancem per tal que sigui més significatiu?
  • · Quines experiències s'estan duent a terme ja en el nostre país? S’ha inclòs en algun projecte educatiu de centre?
  • · Quines referències tenim d'altres països? Està definit en algun currículum?
  • · Quins recursos tenim a disposició? Quins s'adapten millor en cada context educatiu?
  • · Llenguatges de programació visuals de blocs o textuals? En quines etapes és més encertat cada un d’ells?
  • · Robots educatius i robots socials són el mateix? Què ens permeten treballar els robots socials?
  • · Què és el pensament computacional? Es treballa únicament fent ús de pantalles o també sense?
  • · Què és el moviment maker? Com encaixa en el meu context?
  • · Quines possibilitats educatives ofereix una impressora 3D a l'aula?
  • · Podem englobar tot plegat en el concepte de tecnologies creatives?
  • · Com encaixen en el que es coneix com disciplines STEM o STEAM? I amb la metodologia ABP?
  • · Com podem engrescar per igual a noies i a nois?
  • · Destinem una franja horària determinada o bé ho integrem en, per exemple, el treball per projectes?
  • · Curricular o extraescolar? De quina manera l’enfocament varia entre un cas i l’altre?
  • · És interessant participar en competicions de robòtica educativa? Quines existeixen al nostre país?
  • · Quins altres esdeveniments s'hi poden organitzar? Poden tenir intencionalitat pedagògica i solidària i utilitat social (APS)?
  • · Què hi ha de la inversió econòmica que representa? Com ho veuen els equips directius?
  • · Podem fer que les famílies i la comunitat en general en formi part activa?
  • · Quin paper desenvolupa el docent? Quina formació ha de rebre i com ha de ser?


Ni molt menys aquestes qüestions seran per força les que configuraran el mapa de sessions, només pretenen servir d’inspiració. Com haureu apreciat, hem evitat fer referència específica a llenguatges de programació o robots educatius, però de ben segur podríem plantejar moltes més qüestions per a casos concrets. Us convidem a pensar els temes que més us interessin i proposar-los el dia 7! T'esperem!

preguntes edcamp sant marti

Fer click sobre les imatges per ampliar

Contacta

Si tens algun dubte sobre el projecte edcamp, estarem encantats de donar-te resposta. Anima’t i participa-hi!