Museus i educació
En el moment d’incertesa que vivim, totes les parts involucrades en l’educació dels infants i en el suport a les famílies hem de generar entorns d’aprenentatge compartit per fer-hi front. Una de les maneres de fer-ho possible són les aliances de col·laboració entre museu i escola.
- Escoltar i dialogar. S’ha de treballar tenint en compte l’abans i el després de l’activitat, generant un vincle amb els infants i no com a experiències aïllades. No podem perdre, mai, la idea de conversa: totes les veus han de tenir el seu espai, sobretot la de les criatures.
- Fer xarxa, fer comunitat. Perquè en aquest camí compartit, totes som educadores i educadors, independentment de si som a l’escola, a l’empresa o al museu: hem de construir comunitats d’aprenentatge creant equips educatius al voltant dels territoris, dels barris, dels museus, de les escoles.
- Equilibri entre la virtualitat i la presència. El confinament provocat per la Covid-19 ha posat de manifest la necessitat d’accelerar la digitalització en els museus i la necessitat de connectar amb les escoles i les famílies per oferir tota la seva essència. El que és virtual no pot, de cap manera, almenys en el cas dels museus, prescindir quan sigui possible i de la manera que sigui possible del que és presencial.
Per això ens fa molta il·lusió tirar endavant aquesta proposta i celebrar un Edcamp Online Museus i Educació amb totes vosaltres!
L'Edcamp es durà a terme el proper 30/01/2021 i es farà en format online a través de videoconferències simultànies. La proposta de temes de conversa es realitzarà previ a l'Edcamp.Des d’avui fins al 25 de gener podeu accedir al Padlet i proposar què voleu compartir com a tema de conversa. L’equip organitzador de l’Edcamp Museus i Educació organitzarà aquests temes per crear el mapa de sessions amb els enllaços a les videoconferències per tal de compartir-ho amb vosaltres abans del 30 de gener.
La idea és que així les participants pugueu anar pensant en quina conversa us interessa més participar ja tingueu el link per accedir-hi.
Animeu-vos i inscriviu-vos a l’Edcamp Educació i Museus online!
Us esperem el proper 30 de gener!
Aquest Edcamp és impulsat per l'equip organitzador compost per membres dels següents museus i entitats:
Museu del Ferrocarril de Catalunya
Amb la coordinació d'Adhoc Cultura